Kun kuva liikahtaa, tunteet kuohahtaa

Julkaistu 20.1.2015 - Nina Kallio

Stooritaivas oli mukana viikonloppuna järjestetyssä Design in Motion –seminaarissa. Videot ovat nyt niin pinnalla, että alan ammattilaiset kokoontuivat vapaapäivänään lauantaina puhumaan alan kehityksestä ja mahdollisuuksista.

Useammassa puheenvuorossa korostui laadukkaan sisällön merkitys aina kun puhutaan videosta, joka kestää aikaa. Hyvät ideat ja pikkunokkeluudet voivat tuurilla saada aikaan räjähdysmäisen piikin YouTubeen, mutta kuka meistä on katsonut esim. Gangnam Stylen useammin kuin kerran tai muistaa esiintyjän nimen? Hyvin käsikirjoitettu ja tuotettu sisältö myös lisää videon käyttömahdollisuuksia ja mahdollistaa tarinan jatkumisen.

On myös kirjaimellisesti eeppisiä videoita, jotka kestävät aikaa ja joihin palataan ja halutaan jakaa vaikka tuote itsessään ei olisi lähelläkään omaa kiinnostusaluetta. Päivän toistetuin video olikin täysin ansaitusti Volvo Trucksin Epic Split http://www.youtube.com/watch?v=M7FIvfx5J10. Mitä muut voivat enää tämän jälkeen tehdä?

Ja lopuksi se tärkein. Kun sinulla on se tajunnanräjäyttävä video suunnitteilla niin säästä sen verran paukkuja, että jaksat tehdä sille myös levityssuunnitelman. Voittajavideo ansaitsee tulla nähdyksi muuallakin kuin firman pikkujouluissa. Videosisältö on aina valittua katsomista ja siksi jo parisataa katsojaa voi olla tarpeeksi, kunhan tavoitat juuri ne oikeat.