Ei enää "Second screen"

Julkaistu 14.4.2014 - Stooritaivas

Tv-bisneksen vuotuinen MIP-TV –tapahtuma pidettiin Ranskan Cannesissa huhtikuun alussa. Stooritaivaan luova tuottaja Vilja Roihu osallistui kattavaan messutapahtumaan ja kertoi Cannesin terveisinä, että enää katsomista ei jaeta ensi- ja toissijaisiin välineisiin, vaan katsominen on alustasta riippumatta kaikki ensisijaista. Tämä tarkoittaa sitä, että esimerkisi draamasarja voi olla ensin vaikka yrtyksen nettisivulla ja nousta sitä kautta esitettäväksi televisoon. Hyvä esimerkki tästä on amerikkalaisen Chipotlen maksama sarja, joka on netin jälkeen ostettu tv-kanavalle. Muuten Cannesin terveisinä tuli tieto, että mitään mullistavaa uutta ei tv-markkinoilla ole keksitty viimeisen vuoden aikana. Uudet innovaatot on tehty ennemminkin digitaalisen median puolella.